Guvernul Romaniei
Uniunea Europeana

Str. Independentei nr. 4-6, Sarbi, Farcasa, MM

Programul National de Dezvoltare Rurala

Program finantat de Uniunea Europeana si Guvernul Romaniei prin Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurala.

Dotari

Electrocardiograf, spirometru cu turbină reutilizabilă, audiometru, viziotest, ecograf multidisciplinar

Examenul medical la angajare

Examenul medical la angajare se realizează pentru evaluarea aptitudinii în muncă pentru profesia și locul/postul de muncă unde angajatorul va desemna să lucreze persoana care urmează să fie angajată, evalaurea eventualelor afecțiuni care pune în pericol sănătatea și securitatea celorlalți angajați de la același loc de muncă și pentru stabilirea compatibilității între eventualele afecțiuni prezente în momentul examinării și viitorul loc/post de muncă, constând în realizare anamneza medicală și anamneza profesională, examen clinic obiectiv, examene de laborator și paraclinice. Se înregistrează: înălțimea, greutatea, eventualele hernii ale peretelui abdominal, inghinale, amputații, anchiloze, atrofii musculare, retracții aponevrotice sau ligamentare. Examinarea clinică și biologică (TIS) a femeilor va urmări precizarea stării fiziologice (graviditate, alăptare) pentru stabilirea compatibilității cu locul de muncă solicitat.

Investigaţiile constau în:

• electrocardiografie - test ce măsoară impulsurile electrice ale inimii, realizat pentru a evalua simptomele unei afecţiuni cardiace;
  • spirometrie - test ce măsoară cantitatea de aer pe care o persoană o poate inspira sau expira intr-o unitate de timp, realizat pentru măsurarea eficienței și rapidității cu care se  expansionează sau golesc de aer plămânii;
  • audiometrie - test ce măsoară pragul de auz pentru fiecare frecvenţă a câmpului auditiv uman utilizat în mod obişnuit (125 – 8.000 Hz), realizat pentru depistarea precoce a hipoacuziei profesionale, respectiv surdităţii profesionale;
  • viziotest - test de vedere, realziat pentru determinarea acuității vizuale, a simţului cromatic, vederii tridimensionale, convergenţei câmpului vizual;
  • glucotest - este un test ce măsoară cantitatea de zahăr din organism, realizat pentru a depista perturbări grave ale organismului;
  • analize de sânge şi urina: hemoleucograma, biochimie, biotoxicologie;
  • evaluare psihologică

Se realizeaza întocmirea și completarea dosarului medical al fiecarui angajat cu rezultatele efectuării examenelor medicale.